Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
MÍSTNÍ POPLATKY
Sběr a svoz separovaných odpadů v pytlích
ÚŘEDNÍ HODINY OBEC
13
MÍSTNÍ POPLATKY
ÚŘEDNÍ HODINY OBEC
14
MÍSTNÍ POPLATKY
ÚŘEDNÍ HODINY OBEC
15
MÍSTNÍ POPLATKY
ÚŘEDNÍ HODINY OBEC
16
MÍSTNÍ POPLATKY
ÚŘEDNÍ HODINY OBEC
17
MÍSTNÍ POPLATKY
ÚŘEDNÍ HODINY OBEC
18
MÍSTNÍ POPLATKY
ÚŘEDNÍ HODINY OBEC
19
MÍSTNÍ POPLATKY
ÚŘEDNÍ HODINY OBEC
20
MÍSTNÍ POPLATKY
ÚŘEDNÍ HODINY OBEC
21
MÍSTNÍ POPLATKY
ÚŘEDNÍ HODINY OBEC
22
MÍSTNÍ POPLATKY
ÚŘEDNÍ HODINY OBEC
23
MÍSTNÍ POPLATKY
ÚŘEDNÍ HODINY OBEC
24
MÍSTNÍ POPLATKY
ÚŘEDNÍ HODINY OBEC
25
MÍSTNÍ POPLATKY
ÚŘEDNÍ HODINY OBEC
26
MÍSTNÍ POPLATKY
ÚŘEDNÍ HODINY OBEC
27
MÍSTNÍ POPLATKY
ÚŘEDNÍ HODINY OBEC
28
MÍSTNÍ POPLATKY
ÚŘEDNÍ HODINY OBEC
29
MÍSTNÍ POPLATKY
ÚŘEDNÍ HODINY OBEC
30
MÍSTNÍ POPLATKY
ÚŘEDNÍ HODINY OBEC
1
MÍSTNÍ POPLATKY
ÚŘEDNÍ HODINY OBEC
2
MÍSTNÍ POPLATKY
ÚŘEDNÍ HODINY OBEC
Drobečková navigace

Úvod > Obecní úřad > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací, příjem podání

Žádosti o informace

Příjem žádostí a dalších podání

Opravné prostředky

Sazebník úhrad za poskytování informací

Formuláře

Žádosti o informace

  1. Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

    Pondělí a středa:
    7:30 - 12:00 a 13:00 - 16:30 hodin

  2. Telefonické podání558 735 165
  3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
  4. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu ropice@ropice.cz, elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obecní úřad, Ropice čp.110, 739 56 Ropice.

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Příjem žádostí a způsob podání

Osobní podání: na Obecním úřadě v *Obci, Ulice č.p. v*úředních dnech a hodinách:

Pondělí a středa:
7:30 - 12:00 a 13:00 - 16:30 hodin

Telefonické podání: 558 735 165
Poštou na adresu Obecní úřad, Ropice čp.110, 739 56 Ropice
Elektronicky na e-mail: ropice@ropice.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: q7hbih2
Elektronickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

O odvolání rozhoduje:

  • obecní zastupitelstvo - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní zastupitelstvo není schopno zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

Položka Sazba
hodina práce (účtuje se každých započatých 30 min.)
fotokopie nebo výtisk existujícího dokumentu  
- jednostranně formát A4 1,50 Kč/ks
- oboustranně formát A4 2,50 Kč/ks
- jednostranně formát A3 2,50 Kč/ks
- oboustranně formát A3 3,50 Kč/ks
- kompaktní disk (CD) Kč/ks
paušál provozních nákladů (materiál, energie)
ostatní náklady dle skutečně vynaložených nákladů

Bez finanční úhrady budou podávány informace:

Formuláře

Počasí

Čtvrtek Zataženo 11/5 °C
Pátek Zataženo 11/4 °C
Sobota Polojasno 13/4 °C
Neděle Jasno 11/2 °C